Párhuzamos univerzum

Friss topikok

  • faterzor: Nagyon várom a következőt! PUUUUUSSSSSSSSZ! (2011.02.28. 13:53) 2. fejezet: Munka
  • Dagályos Morrogh: - Hol vannak a szüleitek? A gyerekek mosolyogva felpillantottak. - Mindjárt itt lesznek. - Helyes.... (2011.02.16. 12:42) Rakétanyár
  • Mustela: Batman a mai napon gazdára talált! (2011.02.16. 01:10) Batman
  • orgonaerika: Szia Zita!Azt hiszem regisztráltam,és a gépelésem percenként eléri a kettő betű átlag sebességet.J... (2011.01.25. 10:41) Vándorünnep
  • Viba: és még mindig nincs bejegyzés!!!!!!! (2011.01.03. 15:11) 10 perc hóvihar, 10 óra szopás

Linkblog

HTML

Az első barát

2010.12.16. 00:08 | Mustela | 4 komment

Az első mélypontom után kezdtem megbékélni a világgal.

Szombaton karácsonyi vásár volt Majáék sulijában, úgyhogy felpakoltunk és négyesben (Jim, két gyerek meg én) lesétáltunk. A suli amúgy elég közel van, gyalog kb 10 perc. Idén nagyon büszkék arra, hogy új szárnnyal bővítik, így egyáltalán nem barikádozzák el az építkezést, sőt, az osztályok is egy-egy munkagépről kapják a nevüket. Ahogyan a magyar óvodákban pillangó, cica és süni csoport van, úgy itt vannak a traktorok, a markolok a mixerautók ésatöbbi. Nagyon bájos, ahogyan egy egyenruhás 4 éves kislány közli, hogy a traktor csoportban van. Amúgy a gyerekek tényleg nagyon élvezik ezt és szívesen nézik, illetve mesélik az építkezés aktuális folyamatát.

Maga a vásár elég jó volt. Azon kívül, hogy minden szart lehetett vásárolni és hangosan szólt a diszkózene (nem, nem volt diszkógömb) voltak igazán klassz programok és játékok. Lehetett arcot festetni, volt tombola, sütidíszités, meg egy olyan játék, hogy egy hatalmas vödör tele volt tömve iratmegsemmisítő által kiköpött papírcsíkokkal és abból lehetett kihalászni kis ajándékcsomagocskákat. Apróságok voltak, Maja pl. egy kis gyurmakészletet szerzett ilyen módon, de a lényeg egyrészt az iskolának való adakozás (merthogy mindenért fizetni kellett), másrészt hogy a gyerekek jól érezzék magukat. Épp ennél a játéknál magyaráztuk Majának, hogy bontsa ki a csomagot és hogy mi ez meg ilyenek, mikor egy lány megszólított minket, hogy „ne haragúdjatok, ti magyarok vagytok?” Ravasz kérdés… Mondtuk igen és ő nagyon örült, de hamar el is sodródtunk egymás mellől. Később a büfé mellett újra összefutottam vele. Épp indulni készült haza két gyerekkel, gyorsan beszéltünk két szót és telefonszámot cseréltünk, meg megbeszéltük, hogy jó lenne valamikor összefutni. Teljesen felpörögtem. Annyira szimpatikus volt, hogy felcsillant előttem a remény, hogy itt is lesz barátnőm. Mire hazaértünk, jött is egy sms tőle, hogy tényleg nagyon örül és valamelyik közösségi fórumon jó lenne bejelölni egymást meg beülhetnénk valamikor valahová. Úgy válaszoltam az sms-ére, mint aki szerelmes. (Jó igen, az vagyok, de szóval hogy annyira örültem neki meg az üzenetnek meg a lehetőségnek, mintha legalábbis Robert Downey Jr. írt volna.) Délután játék a gyerekekkel, vacsorafőzés, séta Emmával. Aztán vacsi közben jött a következő sms, hogy éppen ma este úgy alakult, hogy mégsem megy Brightonba és ha van kedvem, találkozhatnánk a Counting House Pubban. Hát asszem mondanom sem kell, hogy milyen sebességgel fejeztem be a vacsit, készültem össze és sétáltam le a Waitrose-hoz. Kicsit nehezen találtam meg a helyet és útközben elkezdtem parázni, mert mi van, ha egyáltalán nem is jófej, vagy ostoba, vagy egyszerűen csak nem találjuk a közös hangot, vagy még rosszabb, hogy összeülünk, 1 óra alatt kibeszéljük, hogy ki hogy került ide, honnan jött, mit csinál, aztán ott ülünk és… leül a beszélgetés. (Az persze eszembe se jutott, hogy mi van, ha ő tart engem szarfejnek…) Beléptem a pubba és azonnal lenyűgözött. Kicsi, fa belső borítású, szőnyegpadlós, sárga fénnyel bevilágított hely. Bent nem lehet dohányozni, így az ember nem kell hogy a veszélyes hulladékok közé tegye a ruháit és azonnal drótkefével sikálja le magáról a buli szagmaradványait, amint hazaért. Fantasztikus érzés. Nomeg bent sincs áporodott kocsmaszag. Éppen, amilyennek egy kocsmának lennie kell. Évit kicsit nehezen találtam meg, de a pultosnak elbáboztam, hogy kit keresek és azonnal tudta, kiről van szó. Persze az ő kisugárzásával és magyar mivoltunkkal nem nehéz kitűnni a sorból. Mosolyogva fogadott és András régebbi javaslatára egy ciderrel indítottam. Ez egy eléggé fura ital, egy ilyen szénsavas almabor izé, de elég fanyar. Inkább hasonlít fröccsre, mint szénsavas alma italra. A második italom Évi ajánlása alapján egy Früli nevű belga epres sörr. Nem kísérleteztem tovább. Ez valami isteni. Közös hullámhosszra nem egészen egy perc és egy ital múlva kerültünk. Kibeszéltük a találkozás örömét, a ki-hogy-került-ide-témát (amit ugye rólam tudtok, Évi pedig egy családnál dolgozik operként, budapesti és angol szakra jár egyetemre, továbbá itt is és otthon is tanulja a jelnyelvet), gyorstalpalót tartott az eastbournautákról (nem, ilyen szó nem létezik, most találtam ki) és fél óra elteltével hangosan nevettünk mindenen és mindenkin, jóízűen csámcsogtunk az embereken és egymás szarabbnál szarabb szóviccein. Szóval hamar kiderült, hogy rokonlelkek vagyunk. Az angolok hülyék. Konkrétan. Eastbourne, szitáló eső, erős szél, hőmérséklet 1-2 fok. Fiatal pár az alábbi öltözetben: Lány- pánt nélküli mini koktélruha, nyitott orrú (nagyon)magassarkú. Fiú- hawaii mintás bermuda, lyukacsos (most divatos) műanyagklumpa, csíkos ing, nyakkendő. Egyrészt annyira penetránsan néztek ki (külön-külön, de együtt is), másrészt basszus. Tél van!! És Évi azt mondja, ez tök normális itt. Szokjak hozzá, ér még majd egy-két sokk. Hát ért is hazafelé, amikor hasonló leányt láttunk mezítláb. Ami egyébként nem volt túl későn, itt nem viccelnek az ilyesmivel. fél 1-kor van az ún. last call, tehát akkor még kérhetsz egy utolsó italt, aztán azt reálisan 1-re meg is iszod, merthogy akkor tetszik-nem tetszik, kiraknak. Hát nem voltunk boldogok, szívesen beszélgettünk volna még. Mikor a mi utcánk aljában elváltunk, azzal búcsúzott, hogy „Szeretlek, mert idióta vagy”. Aki ismer, tudja, hogy ez a lehető legnagyobb bók, amit nekem tehetett.

A következő randit csütörtökre beszéltük meg, ugyanis ugyanebben a kocsmában minden héten van egy ilyen Jam est. Ez abból áll, hogy 4 elképesztően fura alak (talán a bohém a legjobb szó rájuk) élő zenét nyomat, leginkább country stílusban, de mindenfélét. Olyan igazi kocsmazene. A frontember felváltva gitározik, hegedül, klarinétozik és harmonikázik, nomeg persze énekel. Az érdekesség, hogy bárki más is zenélhet. Ha te tudsz egy jó dalt, eljátszhatod, vagy elénekelheted vagy bármi. Egy lány pl. két saját dalt adott elő, magának gitározott és izlandiul énekelt. Marha érdekes volt és nagyon jó hangja volt. Csak az a hiba, hogy mivel csütörtök az hétköznap, így nem hagynak féktelenül mulatozni éjjel 1-ig. 11-kor mehet, ki merre lát. Persze ennek is van előnye és bizonyára meg lehet szokni. Nekem még nem sikerült. Mondom ezt egy teljes hónapom minden vaskos tapasztalata alapján.

Évivel azóta rendszeresen találkozunk, néha csak napközben egy-egy percre, merthogy az ő egyik „gyereke” is oda jár suliba, ahova Maja, máskor egy hosszabb sétára a városban, de azt hiszem bátran kijelenthetem, hogy sok botrányosan jó buli vár még itt ránk.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dagályos Morrogh 2010.12.16. 08:52:55

BARÁT: Nnna, erről van szó barátocskám! Cívből örülök a jóságoknak, elkiabálástalanul! Mondjuk csendben zizegném hogy nem lepődtem meg, mivel szerintem egy lakatlan szigetre is képes lennél manifesztálni minimum 1db idiótát, aki jé épp beszél magyarul, és ki tudjátok röhögni a többi hülyét...akarom mondani a többi állatot :D
Pl: Mi is éltük a jólnevelt emberek kiegyensúlyozottan unalmas boldog életét, amikor belénk csöppentél, mindenkit megrontottál, felkavartál és angolosan távoztál (hoppá micsoda ideillő kifejezés) mint egy fucking reverse Mary Poppins :D

Amúgy elképesztő, hogy a nekünk kicsit túl speciálisnak tűnő Bob The Builder típusú mesék náluk mindennél jobban kedveltek.
(Azért képzeld már el nálunk pl: Karcsi a kőműves, vagy Kalányos Márlonbrándó a tetőfedő kalandjait :))

Amúgy az "én családaimnál" is a gyerekek kb az építkezésről és (megdöbbentő) a nácik elleni harcról képzelegtek játék közben a legtöbbet :D Mondjuk ezért imádom ezeket, hogy megragadtak az időben, és konokul ragaszkodnak hozzá :)

VÁSÁR. Hmm carboot sales. Kérd meg Évit, egy ilyenre vigyen el. Nincs rá elég pénz, főleg ha az ember olyan hörcsög, mint pl Én :) De a vicc, hogy ott frankón el is lehet adni az ember megunt vackait, és korrekt pénzen. Mondom én, aki egy félbetépett A4es papírt is elteszek, hátha jólesz még valamire :D

PUB:
Annyira jó volt olvasni, emrt visszajöttek a Willitoni emlékek. Mondjuk az mákos hely volt, mivel Hotel is volt, és meg tudtuk játszani, hogy az ott megszálló vendégeket ne küldjék el amikor kellett, így volt olyan este, hogy végig Ír népzenét nyomtak, de a könnyem potyogott, olyan szépen. Gyertyafényben zenéltek olyan emberek, akikről tudtam hogy 300 éve a felmenőik tán ugyanitt ugyanezeket a dalokat. Kevésszer kívántam életemben hogy meg lehessen állítani az időt, vagy azt a pillanatot illatostul, zenéstül, mindenestül rögzíteni de ez olyan volt. És amikor mindenki hazament és csak a vendégek maradtak, egyszercsak eltűnt egy idősebb házaspár és 20percre rá megjelentek autentik skót felszerelésben és nyomni kezdték a skót dudát, de hogy az ablakok rezonáltak. 2 muzikális orgazmus 1 este... Szóval irigyellek és szívből örülök! Meglesz a helyed, meglesz az utad!

Madzsgalány 2010.12.16. 22:45:12

Hát ez szuper!:-) A cidert én nagyon szeretem, mindjárt megyek...aztán iszom én is:-) De tényleg...

joxe 2010.12.18. 16:31:32

Pont fél órája vettem cidert a feleségemnek. :)
Őszintén örülök, hogy ilyen hamar barátot találtál.
Jó úton vagy!
Most nézem a képet... de hiszen ő Katy Perry....

Mustela 2010.12.19. 16:19:22

@Madzsgalány: Hát engem még nem győzött meg, bár csak a Magnerst kóstoltam és állítólag 1000 féle van. Talán majd egy másik ízleni fog.Addig is viva la Früli :)
süti beállítások módosítása